סוזוקי הכריזה על דור חדש (חמישי) לסוויפט, מכונית הסופרמיני (סגמנט B) שלה. סוזוקי סוויפט הוצגה לראשונה כדגם גלובלי בשנת 2004, נמכרה לאורך השנים ב-169 מדינות ונמסרו ממנה למעלה מ-9 מיליון יחידות ברחבי העולם. הדור החמישי שהוצג כעת צפוי להגיע לשווקי אירופה באביב הקרוב.

סוזוקי סוויפט החמישית

גרסת הייצור של סוזוקי סוויפט בדורה החמישי נראית כמעט זהה לרכב ה"תצוגה" שהוצג לאחרונה. לסוויפט החדשה עיצוב המהווה אבולוציה לזה של הדור היוצא אך בזכות שורת שינויים לא קטנה התוצאה רעננה ועדכנית בהרבה. בחזית סבכת "חלת דבש", מכסה מנוע עגלגל ויחידות תאורה חדשות. מהצד בולטים סרחי עודף קצרים, צביעה דו-גונית וחישוקים חדשים. מאחור יחידות תאורה חדשות וקווים ישרים משלימים הופעה אתלטית למדי. 

סוזוקי סוויפט
צילום: סוזוקי

בסוזוקי לא פירטו לגבי הפלטפורמה ומידות המרכב. לפי דיווחים ברשת מידותיה של סוויפט החדשה כמעט זהות לאלה של הדור היוצא, מה שהופך אותה לאחת מהמכוניות הקטנות בקבוצה. 

סביבת מעוצבת באופן פשוט ודל ביחס לנהוג כיום. מול הנהג לוח מחוונים אנלוגי ומחשב דרך קטן במרכזו. מסך מולטימדיה בגודל 9 אינץ' מעטר את ראש הקונסולה המרכזית, כאשר למערכת המיזוג פקדים חיצוניים. מעבר לכך ניתן לציין שילוב של דיפונים באפור בהיר ומבנה של כמה מפלסים. 

סוזוקי סוויפט
צילום: סוזוקי

מנוע חדש, מערכות בטיחות

החידוש המרכזי נוגע למערכת ההנעה – סוויפט החדשה זוכה למנוע בנזין חדש לגמרי. המנוע החדש שומר על הנפח – 1.2 ל' – אך במבנה של שלושה צילינדרים במקום ארבעה בעבר. בנוסף, למנוע מערך היברידי-מתון במתח 12 וולט. לפי סוזוקי, למרות הוויתור על הצילינדר הרביעי המנוע החדש יהיה חלק ומעודן מקודמו ויציע יותר מומנט זמין בסל"ד נמוך. נתוני הספק, מומנט וצריכת דלק לא נמסרו.

סוזוקי סוויפט
צילום: סוזוקי

סוזוקי סוויפט תוצע עם תיבה הילוכים ידנית עם 5 יחסי העברה או אוטומטית רציפה. ההנעה קדמית אולם תוצע גם גרסה עם הנעה כפולה בחלק משווקי היעד. 

בתחום הבטיחות בסוזוקי מציינים מגוון מערכות מתקדמות כמו מערכת בלימה אוטונומית הנעזרת במצלמה ורדאר יחד, שמירה על נתיב הנסיעה, ניטור עירונות נהג המצטרפות למגוון המוכר הכולל בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים ועוד.

סוזוקי סוויפט
צילום: סוזוקי